Ewidencja odpadów

EWIDENCJA BDO

Kluczowym dokumentem w ewidencji BDO jest karta ewidencji odpadów, w której posiadacz odpadów odnotowuje informacje o wytworzonych i przekazanych, a w niektórych przypadkach przyjętych i przetwarzanych odpadach danego rodzaju. Wpisy w karcie ewidencji powinny być dokonywane na bieżąco. Za nieprawidłowości w ewidencji BDO grożą dotkliwe kary administracyjne.

Dlatego tak ważne jest, aby dokumentacja była prowadzona rzetelnie i na bieżąco. Korzystając z pomocy firmy MK-Expert, zyskujesz pewność, że Twoja ewidencja odpadów spełnia standardy systemu BDO. Specjaliści pomogą nie tylko w bieżącym prowadzeniu dokumentacji, ale także przeanalizują dotychczasowe wpisy i zaproponują ewentualne korekty.

Przedsiębiorcy, którzy posiadają odpady, muszą prowadzić ich ewidencję elektronicznie w BDO, na swoim indywidualnym koncie.

Niektóre podmioty są zwolnione z prowadzenia ewidencji odpadów poprzez kary ewidencji. Pokrótce są to m. in.:  wytwórcy odpadów, którzy w danym roku wytworzyli:

Prowadząc ewidencję BDO należy pamiętać o prawidłowej klasyfikacji wytwarzanych odpadów zgodnie z obowiązującym katalogiem. Poszczególne rodzaje odpadów muszą być ewidencjonowane osobno, z przypisaniem właściwego kodu.

Karta Ewidencji Odpadów w skrócie KEO

Kartę Ewidencji Odpadów możemy porównać do księgi przychodów i rozchodów odpadów. Przedsiębiorca ma obowiązek wykazać w karcie, w jaki sposób wszedł w posiadanie odpadów i co się z nimi stało dalej.

Od 2021 r. KEO sporządzamy tylko poprzez system BDO.  KEO zapisywane jest na serwerach państwowych. Dokument KEO oraz jego wydruk (PDF), generowany jest zawsze w systemie BDO. Wgląd w KEO mają instytucje państwowe m. in.:  GIOŚ, WIOŚ, urząd marszałkowski, Inspekcja Transportu Drogowego czy policja.

WAŻNE!

Obowiązuje zasada, że posiadacz odpadów zakłada oddzielnie kartę ewidencji odpadów dla każdego kodu odpadów i dla każdego miejsca prowadzenia działalności na dany rok kalendarzowy.

Najważniejszym elementem KEO jest sekcja „Ewidencja”. Właśnie w tym miejscu posiadacz odpadów prowadzi bieżącą ewidencję odpadów, poprzez dokonywanie wpisów do KEO.

Ewidencja obejmuje 5 sekcji określających pochodzenie odpadów oraz ich zagospodarowanie.

Jak prowadzić ewidencję odpadów w BDO – wsparcie ekspertów

Prowadzenie ewidencji BDO wymaga znajomości przepisów oraz wprawy w obsłudze systemu. Przedsiębiorcy często mają wątpliwości, jak prawidłowo wypełniać karty ewidencji odpadów, do której sekcji przypisać odpady, czy klasyfikować odpady według katalogu. Pomocne w takich sytuacjach może być wsparcie ekspertów ds. gospodarki odpadami, którzy poprowadzą i sporządzą ewidencję zgodnie z wymogami prawa.

Usługa EWIDENCJA BDO obejmuje :

Koszt sporządzenia 1 KEO

rozpoczyna się

od 200 zł netto + VAT

100%

PROFESIONALIZMU

Tyle dajemy od siebie.

Jak wygląda proces utworzenia ewidencji przez MK-expert?

  1. skontaktuj się z nami w celu wyceny;
  2. dodaj eksperta BDO do Twojego konta BDO jako użytkownika, nie martw się, otrzymasz od nas instrukcję a proces zajmie około 2 minut;
  3. po sporządzeniu przez nas ewidencji otrzymasz raport;
  4. pamiętaj, że zawsze możesz liczyć na nasze wsparcie.

Masz dość biurokracji?

Nie chcesz tracić cennego czas?

Sporządzimy ewidencję  za Ciebie.

 

Nie trać czasu!

to może być Twój ekspert ds. BDO

Nasze motto :

„Trzeba robić to co się lubi, a wtedy robi się to dobrze!”

Chcesz się z nami skontaktować? Użyj poniższego formularza lub po prostu zadzwoń.